Martoissa on arjen mahdollisuus. Tervetuloa mukaan marttailemaan!

HALUATKO TEHDÄ HYVÄÄ? ANTAA AIKAASI MUIDEN AUTTAMISEEN KERRAN-PARI KUUSSA?
Kiteenhovissa 20.9. klo 18.00
Pohjois-Karjalan Muistin Taiteesta tunteisiin -valmennus tiistaina 19.9. klo 13-15 Marttalassa
Torstai 14.9. klo 17-19, Kiteen opiston Aurinkosali, Opistontie 7, Kitee. Millaisen lajittelupisteen haluaisit kotiisi? Mihin eri lajiteltavat kerätään, mikä helpottaisi esikäsittelyä ja miten saisit vietyä roskat helposti keräyspisteisiin? Näihin ja muihin lajittelua koskeviin pulmiin ideoidaan ratkaisuja illan aikana.
Syödään yhdessä Sovintolan sillalla ja puutarhassa. Juhlitaan 100-vuotiasta puutarhaa ja kuullaan puutarhan tarina. Tervetuloa nauttimaan!
Keski-Karjalan Luonto ry:n ja Luonnosta turvaa -hankkeen sieninäyttely Kauppakeskus Kupiaisen aulassa. Tule tutustumaan ruokasieniin, näköislajeihin ja vähän muihinkin ruokasieniin. Voi tuoda myös sieniä tunnistettavaksi.
Pohjois-Karjalassa on käynnistynyt Maistuvat kyläjuhlat-hanke, jota toteuttavat Pohjois-Karjalan Martat ry ja Maaseudun Sivistysliitto. Hankkeen tavoitteena on kutsua kyläläiset yhteen valmistamaan yhdessä Maistuvat kyläjuhlat. Haluamme jättää ruokamuistoja, jotka herättävät hymyn kyläläisten kasvoille ja kannustavat kyläläisiä uusien perinteiden luomiseen.
Yhdistyksemme sai uuden puheenjohtajan ja hallitukseen uusia jäseniä
LÄMPÖÄ IHMISTAIMILLE Tänä vuonna lahjoitamme lämpöä Uuteen Lastensairaalaan.
"Varaslähtö ystävänpäivään" kaikille martoille
Kiteeläisten vanhusten hyväksi su 29.1. klo 15.00 Kiteesalissa.
Martat neulovat Villasukat veteraaneille -tempauksen hengessä Kiteen S-marketissa pe 13.1. klo 14.00-18.00. Valmiita villasukkia voi tuoda tämän jälkeenkin maanantaisin klo 10-12 Marttalaan, josta ne toimitetaan eteenpäin.
Pohjois-Karjalan Martat ja Pohjois-Karjalan Osuuskauppa (PKO) haastavat Pohjois-Karjalan martat ja kaikki muutkin veteraanien auttamisesta kiinnostuneet neulontatalkoisiin. Lauantaina 19.11. klo 10-14 järjestettävässä tapahtumassa aloitetaan neulomaan villasukkia Villasukat veteraaneille, Suomi 100 vuotta – kampanjaa varten.
Kiteesalissa 9.11. klo 18.30
Piparitalotalkoot (19.10.2016)