Kiteen Marttayhdistys

Kiteen Marttayhdistys ry on vanhin ja jäsenmäärältään suurin Kiteen eri marttayhdistyksistä (Kiteen alueella toimii yhteensä 12 eri marttayhdistystä). Toimintaa yhdistyksellämme on ollut vuodesta 1908 saakka ja jäsenmäärä vuoden 2016 alussa oli 128 jäsentä. Yhdistys kuuluu valtakunnallisen Marttaliiton Pohjois-Karjalan piiriin

Kiteen Marttayhdistyksen "alaisuuteen" kuuluu viisi toimintaryhmää: Kiteenkylä, Kiteenlahti, Savikko, Taipale ja Tasapää. Vaikka toimintaryhmät on nimetty eri kylien mukaan, ryhmien jäseniä asuu nykyään paljon muuallakin kuin alkuperäisellä toiminta-alueellaan. Lisätietoa toimintaryhmistämme voit lukea Toimintakalenteri-osiosta

Yhdistyksen ja toimintaryhmien välinen työjako on muotoutunut siten, että toimintaryhmät järjestävät jäsenistölle läheisimmän toiminnan kuten erilaiset kurssit, marttaillat, pienemmät retket ja virkistystapahtumat. Kiteen Marttayhdistys taasen järjestää mm. kuljetukset piirin tilaisuuksiin, isommat retket ja luentotyyppiset kurssit Kiteen keskustassa, joihin mahtuu mukaan enemmän marttoja. Yhdistys huolehtii myös Marttalan ylläpidosta ja järjestää siellä viikoittaisen päivystyksen.

Aiemmin meidän yhdistyksessämme kaikki jäsenet kuuluivat yhdistykseen toimintaryhmän (ent. marttakerho) kautta, vasta vuoden 2014 alusta lähtien yhdistyksellämme on ollut suoraan yhdistykseen kuuluvia henkilöjäseniä. Käytännöt ovat vasta muotoutumassa, mutta toistaiseksi Kiteen Marttayhdistyksen suorajäsenyys on eräänlainen kevyempi versio jäsenyydestä. Lisää suorajäsenyydestä voit lukea Liity jäseneksi -osiosta.

KITEELLÄ TOIMIVAT MARTTAYHDISTYKSET:

♦KITEEN SUORLAHDEN MARTTAYHDISTYS RY

♦KITEEN SÄYNEENKYLÄN MARTAT RY

Kiteellä toimivat marttayhdistykset

PDF-tiedostoOrganisaatiokaavio 2015.pdf (4 kB)
Tästä ladattavasta tiedostosta näet selkeässä kaaviossa kaikki Kiteen alueella toimivat marttayhdistykset.