Marttojen patalapputempaus

Aika: 3.5.2018 klo 12:00
Paikka: Kitee

Kokoonnutaan klo 12.00 Marttalassa, josta lähdetään jakamaan patalappuja. Voi myös jakaa itse muunakin ajankohtana. Patalappuja voi toimittaa Marttalaan, jos ei itse pääse k.o. päivänä mukaan jakamaan.

Martat toteuttavat keväällä patalapputempauksen, jonka tavoitteena on yllättää ja ilahduttaa sekä kannustaa tekemään itse ja lisätä kotityön arvostusta. Kutsumme martat tekemään erilaisia ja eri tekniikoilla tehtyjä patalappuja. Patalappu voi olla esimerkiksi neulottu, virkattu, ompelukoneella tehty, tilkkutyö tai vaikkapa huovutettu. Martat-lehdestä 1/2018 löydät kolmella eri tekniikalla tehdyn patalapun ohjeen.

Patalaput eteenpäin

Patalaput viedään torstaina 3.5.2018 eri paikkakunnilla puistoihin ja muihin julkisiin paikkoihin. Löytäjä saa ottaa patalapun mukaansa. Patalappuja myös annettaan kädestä käteen ja sen voi viedä esimerkiksi kunnanjohtajalle tai jollekin yhteistyökumppanille. Mukaan voi olla kuka tahansa martta yksin, kässämarttaryhmät tai yhdistyksen toimijat yhdessä.

Jokaiseen patalappuun liitetään marttojen viesti. Valmiin viestikortin löydät Martat-lehdestä 2/2018 ja saat niitä piiristäsi. Voit myös tulostaa viestin martat.fi-sivuilta. Patalappuun kannattaa myös liittää kutsu oman yhdistyksen toimintaan sekä tietoa seuraavista marttailloista ja tapahtumistanne. Kannustamme jakamaan kuvan tehdyistä, saaduista ja löydetyistä patalapuista somessa aihetunnisteella #martalta. Instagramissa kuvan jakaneiden kesken arvotaan marttatuotteita.