Tietoa meistä

Kiteen Marttayhdistys on vanhin Kiteen eri marttayhdistyksistä. Toimintaa yhdistyksellämme on ollut vuodesta 1908 saakka ja jäsenmäärä vuoden 2020 alussa oli 107 jäsentä. Yhdistys kuuluu valtakunnallisen Marttaliiton Pohjois-Karjalan piiriin.

Kiteen Marttayhdistyksen ”alaisuuteen” kuuluu neljä toimintaryhmää: Kiteenkylä, Kiteenlahti, Savikko  ja Tasapää. Vaikka toimintaryhmät on nimetty eri kylien mukaan, ryhmien jäseniä asuu nykyään paljon muuallakin kuin alkuperäisellä toiminta-alueellaan.

Yhdistyksen ja toimintaryhmien välinen työjako on muotoutunut siten, että toimintaryhmät järjestävät jäsenistölle läheisimmän toiminnan kuten erilaiset kurssit, marttaillat, pienemmät retket ja virkistystapahtumat. Kiteen Marttayhdistys taasen järjestää mm. kuljetuksia tilaisuuksiin, isommat retket ja luentotyyppiset kurssit Marttalassa Kiteen keskustassa. Yhdistys huolehtii myös Marttalan ylläpidosta ja järjestää siellä päivystyksen joka kuukauden ensimmäinen maanantai.

Liittyminen marttoihin

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaamme. Voit liittyä yhdistyksemme ja siten myös Martta-järjestön jäseneksi helposti: Liity jäseneksi netissä, tule tutustumaan tapahtumiimme tai ota yhteyttä yhdistykseemme tai toimintaryhmän yhteyshenkilöön.

Kiteen Marttayhdistykseen liittyessäsi sinulla on mahdollisuus liittyä joko yhdistyksemme suorajäseneksi tai suoraan jonkin toimintaryhmämme jäseneksi.

Vuoden 2023 jäsenmaksu on 40 euroa, se laskutetaan helmikuussa. Seniori- tai perhejäseniltä jäsenmaksu on pienempi. Nuorisojäsenet maksuttomia. Lue lisää jäsenlajeista täältä. Laskun mukana tulee jäsenkortti, jäsentietosi löytyvät myös martat-lehtesi takakannesta. Uusi jäsen saa tiedon jäseneksi rekisteröitymisestä. (Lokakuun jälkeen liittyneiltä ei veloiteta kuluvan vuoden jäsenmaksua).

Liittymällä yhdistyksemme jäseneksi saat: