Toimintasuunnitelma 2023

Martat on kotitalousneuvontajärjestö, jonka tehtävänä on edistää kotien ja perheiden toimivaa ja kestävää arkea. Strateginen lupauksemme on tehdä arjen tekoja huomista varten. Toiminnassamme korostuvat käytännölliset ja vaikuttavat ratkaisut. Jäsenemme eli martat toimivat yhdessä järjestön asiantuntijoiden kanssa kestävän kulutuksen käytännön ratkaisujen lähettiläinä ja neuvoillamme saamme ihmiset muuttamaan arjen valintojaan kestävämpään suuntaan.

Kuluva vuosi marttajärjestön uuden strategiakauden neljäs vuosi. Toiminnallemme tärkeitä periaatteita ovat yhdessä tekemisen ilo, kestävät valinnat ja avoimuus.

2023 teema on Varaudutaan taidolla. Teema näkyy viestinnässä, Martat-lehdessä ja tapahtumissa. Tänä vuonna kannustamme 72 tunnin kotivaran muistamiseen ja kerromme, että marttailu kuuluu kaikille.

Keväällä muistamme yhtä Arppen koulun oppilasta ja yhtä Riverian hotelli-, ravintola- ja cate-ring-alan opiskelijaa martta-aiheisella lahjalla.

Osallistumme Marttaliiton hyväntekeväisyyskeräyksiin rahankeräyslippailla Marttalan kurssi-/ja jäsenilloissa. Muista mahdollisista hyväntekeväisyyskampanjoista tiedotetaan ja osallistetaan jäseniä mukaan.

Toiminnasta tiedotetaan kotisivuillamme ja Facebookissa. Kursseista ym. tapahtumista ilmoitetaan myös Koti-Karjala-lehden Martat-palstalla. Viedään toimintakalenteri/mainoksia ilmoitustauluille. Viedään yhdistyksen tapahtumatiedotteita mukanamme aina yhteistapahtumiin. Ajankohtainen tiedote tapahtumista pidetään Marttalan ovessa ja seinillä. Annetaan juttuvinkkejä tapahtu-mistamme Koti-Karjala-lehteen. Toimintasuunnitelma ja jäsenkirje toimitetaan suorajäsenille, toimintaryhmien vetäjät jakavat jäsenkirjeen ja toimintakalenterin ryhmäläisilleen. Uusille jäsenille annetaan uuden jäsenen kansio ja yhdistykseltä lahjana kirja Tahtonaisia.

Pohjois-Karjalan Martat jatkaa virtuaalimarttailtoja. Illoissa aiheina ovat ajankohtaiset järjestö- ja neuvonta-aiheet. Illat järjestetään jokaisen kuukauden toisena maanantaina klo 17.00 alkaen. Pääset seuraamaan lähetystä Facebook -sivujen Pohjois-Karjalan Martat vinkkaa kautta. Myös Martat haastaa -podcast julkaistaan saman viikon torstaina Spotify-palvelussa.

Tapahtumakalenteri 2023

Tammikuu